Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Elsa Östfeldt - 15 februari 2009 19:06

                                Hejsan allihop<3

Idag är det dagen efter alla hjärtans dag och idag har jag varit med mina kompisar,nú ska jag skriva en rolig lek som man kan leka om man inte har något att göra eller ska ha kalas eller något annat, här kommer den!


  • den här leken heter silver sked i vaker hand. Du behöver:fyra skålar,alla ska ha en sked var och ett par russin. Så här gör du:först så delar man in alla i två lag och sedan ställer lagen upp sig på två alltså ett lag står på ett led och det andra laget står på ett annat led,sedan ska man ställa en skål framför den som står först i båda leden och sedan en skål bakom den som står längst bak i varje lag,sen fyller man dem skålarna som står längst fram med lika många russin som i det andra lagets skål,sen tar alla varsin sked och sen ska den som står först i ledet ta upp ett russin(men man får bara använda skeden)och börjar skika det till nästa person(som också bara får använda skeden)också fortsätter det så,men om någon tappar russinet så får man antingen ta upp det med hjälp av skeden(fast det är ganska svårt)eller så får laget börja om med ett nytt russin.Så här vet du vem som vann:det lag som har fått flest russin i skålen längst bak den vinner men om båda fick lika många så var det den som blev klar först som vann. Ja det var nog allt ni behöver veta mne skriv gärna några komentarer,måste sluta nu men jag skriver mer någon annan gång,lovar<3!!! 

Av Elsa Östfeldt - 15 februari 2009 09:13

                                                Hej!!!


igår var det alla hjärtans dag och jag låg bara hemma och slappade,det var faktisgt jätte skönt att vara med familjen lite för annars bsukar jag mäst vara med mina kompisar,särskilt mina två bästisar!Och så kollade jag på melodifestivalen och det hoppas jag att ni också gjorde öfr det var massa som var bra,jag tyckte att Amy Diamond var bäst men det fanns många fler som också var bra. Vi(alltså jag och min familj)firade inte så mycket vi hade det mest mysigt. Idag ska jag kanske vara med mina bästisar och det kommer att bli hur roligt som helst,som vanligt<3!!!men nu måste jag sluta,hejdå!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror ni på ödet?
 Ja
 nej
 vet inte
 JAA absolut!!!
 NEJ absolut inte!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards