Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Lekar

Av Elsa Östfeldt - 15 februari 2009 19:06

                                Hejsan allihop<3

Idag är det dagen efter alla hjärtans dag och idag har jag varit med mina kompisar,nú ska jag skriva en rolig lek som man kan leka om man inte har något att göra eller ska ha kalas eller något annat, här kommer den!


  • den här leken heter silver sked i vaker hand. Du behöver:fyra skålar,alla ska ha en sked var och ett par russin. Så här gör du:först så delar man in alla i två lag och sedan ställer lagen upp sig på två alltså ett lag står på ett led och det andra laget står på ett annat led,sedan ska man ställa en skål framför den som står först i båda leden och sedan en skål bakom den som står längst bak i varje lag,sen fyller man dem skålarna som står längst fram med lika många russin som i det andra lagets skål,sen tar alla varsin sked och sen ska den som står först i ledet ta upp ett russin(men man får bara använda skeden)och börjar skika det till nästa person(som också bara får använda skeden)också fortsätter det så,men om någon tappar russinet så får man antingen ta upp det med hjälp av skeden(fast det är ganska svårt)eller så får laget börja om med ett nytt russin.Så här vet du vem som vann:det lag som har fått flest russin i skålen längst bak den vinner men om båda fick lika många så var det den som blev klar först som vann. Ja det var nog allt ni behöver veta mne skriv gärna några komentarer,måste sluta nu men jag skriver mer någon annan gång,lovar<3!!! 

 
 
elsa östfeldt

elsa östfeldt

9 mars 2009 13:29

Jag ÄLSKAR alla hjärtans dag!!!

http://elsisloveapor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Östfeldt - 18 april 2009 10:09

                                              Hej hej!   Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om nu men jag kommer nog på något snart och då säger jag till. Jag kan inte skriva mera nu men jag skriver mer sen,lovar!   Kramar Elsa <3 ...

Av Elsa Östfeldt - 18 april 2009 08:56

                                               Hej,Hej <3!!!   Jag är ledsen att jag onte har skrivit på några dagar men jag har bara inte haft tid. Jaja, jag sitter här och äter frukost nu , rostade makor med varm oboy=mums! Jag tänkte skriva någ...

Av Elsa Östfeldt - 16 april 2009 14:18

                                                Jag och min ena bästis Ellen sitter här och vet inte riktigt vad vi ska om just nu. Jag hoppas att ni såg alla fina bilder jag lade in på min blogg igår för dem var verkligen fina (tycker jag i alla fal...

Av Elsa Östfeldt - 14 april 2009 18:56

                                               <3 Hejsan!!!   Nu kommer det några fiiina bilder från en hemsida som heter www.glitterfy.com och jag vill säga tack för att du visade mig den hemsidan Jenny!!!     Cheer BearLove A Lot BearLaugh A Lot...

Av Elsa Östfeldt - 14 april 2009 18:30

                                        <3  Hejsan!!!   Jag har hört att det är ganska många som inte kan komentera och jag vet faktist inte vad det är för fel men jag tänkte bara säga det och sedan får vi hoppas att det fixar sig snart igen! Jag ...

Presentation

Omröstning

Tror ni på ödet?
 Ja
 nej
 vet inte
 JAA absolut!!!
 NEJ absolut inte!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards